Koolivaheaja robootikalaager 04. november info
Koolivaheajal, 22.-23. oktoobril, toimus Melliste Koolis robootikalaager, kuhu olid oodatud kõik huvilised alates 1. kuni 5. klassini. Laagri viisid läbi õpetajad Annika Apuhtin ja Epp Tohver. Kahe päeva jooksul tehti palju põnevat nii koolimajas sees kui õues. Alustuseks vaadati videoid
tänapäeva tehnoloogia tipus olevatest inimrobotitest, arutleti, milleks neid vaja on ning kumb on targem, kas robot või inimene. Seejärel pandi kokku robotkäsi ja testiti selle tõhusust prügi sorteerimisel. Programmeerimist õpiti õues meeskonnatööna. Iga meeskond pidi koolimaja ümbrusesse peidetud programmeerimiskäsklused üles leidma ja ära arvama, mida täpselt need tähendavad. Tagasi koolimajja minnes valmistati seadeldis, mille abil sai mõõta oma hüppekõrgust. Teisel päeval lennutati võimlas droone ja õpiti õues, kuidas oma sammude abil vahemaad mõõta. Erinevaid mõõtmisvahendeid katsetades jõuti järeldusele, et kõige täpsema tulemuse saab ikkagi mitte nutitahvlis oleva äpi, vaid vana hea puidust kolmnurgaga, mida kunagi vanaisad kasutasid. Hasarti tekitas ka õues läbiviidud arvutamise trips-traps-trulli võistlus. Laagri lõpetuseks konstrueeriti õppeklassis sõiduk, mis oskas mööda rada liikudes musta joont jälgida. Mudelid läksid järjest uhkemaks ja katsetused keerulisemaks. Aeg möödus kiiresti nii õpilaste kui ka õpetajate jaoks. Kuigi laagri ametlik lõpp oli juba käes, olid lapsed veel hasarti täis ja oleks meelsasti veel edasi tegutsenud. Üsna suurele vanusevahele vaatamata tulid kõik osalejad laagri tegevustega edukalt toime nii meeskonniti kui üksinda. Tore oli ka see, et osa võttis kolm hakkajat tüdrukut 1. klassist, tasakaalustades niimoodi veidi enamjaolt mehist seltskonda.
Täname Kastre valda laagri läbiviimise toetamise eest.
Koolivaheajal, 22.-23. oktoobril, toimus Melliste Koolis robootikalaager, kuhu olid oodatud kõik huvilised alates 1. kuni 5. klassini. Laagri viisid läbi õpetajad Annika Apuhtin ja Epp Tohver. Kahe päeva jooksul tehti palju põnevat nii koolimajas sees kui õues. Alustuseks vaadati videoid
tänapäeva tehnoloogia tipus olevatest inimrobotitest, arutleti, milleks neid vaja on ning kumb on targem, kas robot või inimene. Seejärel pandi kokku robotkäsi ja testiti selle tõhusust prügi sorteerimisel. Programmeerimist õpiti õues meeskonnatööna. Iga meeskond pidi koolimaja ümbrusesse peidetud programmeerimiskäsklused üles leidma ja ära arvama, mida täpselt need tähendavad. Tagasi koolimajja minnes valmistati seadeldis, mille abil sai mõõta oma hüppekõrgust. Teisel päeval lennutati võimlas droone ja õpiti õues, kuidas oma sammude abil vahemaad mõõta. Erinevaid mõõtmisvahendeid katsetades jõuti järeldusele, et kõige täpsema tulemuse saab ikkagi mitte nutitahvlis oleva äpi, vaid vana hea puidust kolmnurgaga, mida kunagi vanaisad kasutasid. Hasarti tekitas ka õues läbiviidud arvutamise trips-traps-trulli võistlus. Laagri lõpetuseks konstrueeriti õppeklassis sõiduk, mis oskas mööda rada liikudes musta joont jälgida. Mudelid läksid järjest uhkemaks ja katsetused keerulisemaks. Aeg möödus kiiresti nii õpilaste kui ka õpetajate jaoks. Kuigi laagri ametlik lõpp oli juba käes, olid lapsed veel hasarti täis ja oleks meelsasti veel edasi tegutsenud. Üsna suurele vanusevahele vaatamata tulid kõik osalejad laagri tegevustega edukalt toime nii meeskonniti kui üksinda. Tore oli ka see, et osa võttis kolm hakkajat tüdrukut 1. klassist, tasakaalustades niimoodi veidi enamjaolt mehist seltskonda.
Täname Kastre valda laagri läbiviimise toetamise eest.