Uudised

Kevadised toimetused Nutika Digipöörde projekti lainetel. 24. aprill info


Aprillikuu oli projektis kevadiselt tegus ja loominguline. Kõigi projekti koolide koordinaatorid tegutsesid usinalt nutiõpilastega, õuest otsiti kevade märke ja orienteeruti rohenädalal. Värsketest algatustest hakati planeerima juba 3.mail toimuvat Nutiõpilaste orientreerumise ühisüritust, mis toimub seekord Luunja Keskkoolis. Ahja kooli nutiõpilased said terve kuu lõikes aktiivselt kasutada nii 3D printereid kui ka VR prille. Põhiline rõhk oli 3D printeritega Ahja kooli nutiõpilastele logo loomisel. Koos arutleti, milline võiks üks nutiõpilaste logo olla. Ühisele meelele jõudes hakati Tinkercad keskkonnas seda modelleerima. Kui igaühel oli juba midagi loodud, siis hakati neid omavahel hindama ning enim hääli saanud mudel määrati Ahja kooli Nutiõpilaste logoks. Peale vaheaega saavad kõik Ahja kooli nutiõpilased endilegi isikliku 3D printeriga prinditud logoga märgi. Lisaks eelnevale toimus Ahja Koolis aprillis ka rohenädal. Selle raames otsustati ühe tegevusena läbi viia orienteerumine SportIdent orienteerumise vahenditega. Eesmärk oli tutvuda koolis olevate plakatitega, infoga ja esemetega, mis on ühel või teisel moel seotud nt. prügi sorteerimise, taaskasutamise või loodusega. Osa võisid võtta kõik. Kiire tagasiside näitas, et ülesande püstitus ja orienteerumine Sportident vahenditega oli osalejate arvates väga kaasahaarav ja lõbus. Luunjas otsiti aprilli kuul TTS digitaalsete mikroskoopidega õuest kevade märke ning õpiti droone lennutama. Lisaks tutvuti selle tegevuse käigus ka droonide lennutamise ohutusnõuetega ning õpiti lahendama erinevaid droonide käsitlemisega seotud probleeme. Droonide lennutamine on senistest tegevustest olnud õpilaste lemmik ning tekitas põnevust ka õpilastes, kes huviringis ei käi. Siiani on lennuharjutusi läbiviidud sisetingimustes, kuid loodetavasti õnnestub peagi teha katsetusi ka välistingimustes. Melliste Kooli nutiõpilased tegelesid aprillikuus 3D pliiatsitega. Mitme tunni jooksul valmisid ruumilised kujundid - kuubid ja kerad. Kuupi luues tegid õpilased kõigepealt vajaliku arvu ruute ning ühendasid seejärel detailid omavahel. Abivahendiks laenati lasteaiast magnetklotse, millest sai luua näidiskuubi. Kera tegemisel oli samuti abivahend - väike pall, mille peale tehti ühel tunnil üks kera pool, teisel tunnil teine pool ning seejärel ühendati need omavahel. Soovijad said kera sisse panna ka ülejäänud detaile, mida enam vaja ei olnud, mis tekitasid liigutades heli meenutades mõnele õpilasele nii kassi mänguasja. Tihti tunneme täiskasvanutena, et uute asjade õppimine on keeruline, nii oli ka laste tagasisides seekord, et tunnid olid küll rasked, aga samas huvitavad.
Päikeselisi kevade päevi ja nutikaid toimetusi soovib Nutika Digipöörde meeskond!

Aprillikuu oli projektis kevadiselt tegus ja loominguline. Kõigi projekti koolide koordinaatorid tegutsesid usinalt nutiõpilastega, õuest otsiti kevade märke ja orienteeruti rohenädalal. Värsketest algatustest hakati planeerima juba 3.mail toimuvat Nutiõpilaste orientreerumise ühisüritust, mis toimub seekord Luunja Keskkoolis. Ahja kooli nutiõpilased said terve kuu lõikes aktiivselt kasutada nii 3D printereid kui ka VR prille. Põhiline rõhk oli 3D printeritega Ahja kooli nutiõpilastele logo loomisel. Koos arutleti, milline võiks üks nutiõpilaste logo olla. Ühisele meelele jõudes hakati Tinkercad keskkonnas seda modelleerima. Kui igaühel oli juba midagi loodud, siis hakati neid omavahel hindama ning enim hääli saanud mudel määrati Ahja kooli Nutiõpilaste logoks. Peale vaheaega saavad kõik Ahja kooli nutiõpilased endilegi isikliku 3D printeriga prinditud logoga märgi. Lisaks eelnevale toimus Ahja Koolis aprillis ka rohenädal.

Selle raames otsustati ühe tegevusena läbi viia orienteerumine SportIdent orienteerumise vahenditega. Eesmärk oli tutvuda koolis olevate plakatitega, infoga ja esemetega, mis on ühel või teisel moel seotud nt. prügi sorteerimise, taaskasutamise või loodusega. Osa võisid võtta kõik. Kiire tagasiside näitas, et ülesande püstitus ja orienteerumine Sportident vahenditega oli osalejate arvates väga kaasahaarav ja lõbus. Luunjas otsiti aprilli kuul TTS digitaalsete mikroskoopidega õuest kevade märke ning õpiti droone lennutama. Lisaks tutvuti selle tegevuse käigus ka droonide lennutamise ohutusnõuetega ning õpiti lahendama erinevaid droonide käsitlemisega seotud probleeme. Droonide lennutamine on senistest tegevustest olnud õpilaste lemmik ning tekitas põnevust ka õpilastes, kes huviringis ei käi. Siiani on lennuharjutusi läbiviidud sisetingimustes, kuid loodetavasti õnnestub peagi teha katsetusi ka välistingimustes. Melliste Kooli nutiõpilased tegelesid aprillikuus 3D pliiatsitega. Mitme tunni jooksul valmisid ruumilised kujundid - kuubid ja kerad. Kuupi luues tegid õpilased kõigepealt vajaliku arvu ruute ning ühendasid seejärel detailid omavahel. Abivahendiks laenati lasteaiast magnetklotse, millest sai luua näidiskuubi. Kera tegemisel oli samuti abivahend - väike pall, mille peale tehti ühel tunnil üks kera pool, teisel tunnil teine pool ning seejärel ühendati need omavahel. Soovijad said kera sisse panna ka ülejäänud detaile, mida enam vaja ei olnud, mis tekitasid liigutades heli meenutades mõnele õpilasele nii kassi mänguasja. Tihti tunneme täiskasvanutena, et uute asjade õppimine on keeruline, nii oli ka laste tagasisides seekord, et tunnid olid küll rasked, aga samas huvitavad.
Päikeselisi kevade päevi ja nutikaid toimetusi soovib Nutika Digipöörde meeskond!