Lasteaed

Minu lapsest saab lasteaia laps


Esimest korda lasteaia teed alustades on teie peas kindlasti palju küsimusi, mis vastuseid vajavad. Oleme koostanud väikese meelespea, et teid lasteaiaellu sisseelamisel toetada.

Soovitusi lapse ettevalmistamiseks lasteaeda minekuks

Tutvusta last juba aegsasti uue olukorraga:

  • Räägi talle lasteaiast, uutest mängukaaslastest, toredatest tegevustest ja mängudest lasteaias.

  • Jaluta lapsega lasteaia läheduses.

  • Võimalda lapsel suhelda ja mängida palju oma eakaaslastega.

Harjuta last kodus juba aegsasti uue režiimiga:

  • Jälgi, et lapse elukorraldus kodus oleks regulaarne ja kindla rütmiga.

  • Tutvu eelnevalt lasteaia päevakavaga ja kohanda kodune päevakava samasse rütmi (ärkamine, söögiajad, puhkeaeg).

  • Hoolitse selle eest, et juba lasteaeda tulles magaks laps vaid ühe korra päevas.

Toeta lapse võimet iseseisvalt tegutseda:

  • Lase lapsel teha kõike, milleks ta on iseseisvalt suuteline.

  • Lase lapsel kogeda, et ta saab mitmete asjadega ise hakkama.

  • Märka ja kiida lapse edusamme.

Õpeta last juba aegsasti:

  • iseseisvalt sööma,

  • iseseisvalt riietuma (aitab ise riietumisel kaasa),

  • iseseisvalt käsi pesema ja kuivatama,

  • potil käima,

  • enda järel juhendamisel mänguasju ära panema,

  • üksi voodis uinuda.

Võõruta lapsel juba aegsasti:

  • lutist,

  • mähkmetest,

  • harjumus lahkuda söögi ajal lauast ja siis tagasi tulla,

  • mängida söögilauas,

  • uinuda süles või kiigutades.

Soovitusi kohanemisperioodiks

  • Võta ühendust rühmaõpetajaga ja teata lapse lasteaeda tulekust.

  • Planeeri harjutamise aega nii, et ei peaks ise tööle kiirustama.

  • Esimesed korrad ole koos lapsega 1-3 tundi aidates lapsel tutvuda õpetajatega, teiste lastega, uue ümbrusega.

  • Proovi juba lahkuda mõneks ajaks.

  • Edaspidised toimimisviisid arutle läbi õpetajatega.

  • Lapse päev olgu lühike.

Kohanemisperioodi pikkus sõltub lapse ja lapsevanema valmisolekust alustada lasteaias käimist. Kohanemisperioodi pikkus on igal lapsel erinev. Soovitav on last hakata harjutama lasteaiaga, kui tema rühm on avatud.

Soovitusi, kui hommikul lasteaias lapsest lahkumine toimub raskustega:

  • Mõelge lapsega koos läbi hommikune lahkumise viis. Leppige selles eelnevalt kokku.

  • Öelge lapsele kindlalt ja heatahtliku tooniga, et teil on aeg minna.

  • Ilmutage enesekindlust last õpetajale üle andes  (sh andke õpetajale teada oma ootustest ja soovidest, kuidas tema saaks teid hommikuse lahkumise juures aidata).

  • Öelge lapsele, millal talle järgi tulete (nt peale lõunasööki, siis kui magad ära). Olge täpne ja pidage oma lubadustest kinni!

  • Lahkuge, kui olete hüvasti jätnud.

  • Kui laps jääb nuttes maha, püüdke olla rahulik, kinnitage lapsele, et tulete varsti tagasi. Enamasti lakkab lapse nutt õige pea, kui ema on lahkunud.

Kohanemine ja tervis:

  • Kohanemisperiood võib lapses tekitada stressi. Lasteaiastressi sümptomid on pidev nutmine ja õnnetu olek, millega võivad kaasneda unehäired ja isutus.

  • Kohanemise ajal on häiritud lapse organismi üldine vastupanuvõime, ta on nõrgem ja haiguste vastu vastuvõtlikum. Siit ka üks  põhjus, miks laps, kes varem on olnud terve, just esimesel lasteaia-aastal võib sageli haigestuda.

  • Haige laps vajab ravi ja rahu, mida saab talle võimaldada kodus.

  • Lasteaias käiva lapse tervislik seisund peab võimaldama tal koos teiste lastega tegevustes osaleda ning viibida õues.

  • Nohu ja köha kurnab organismi, seega vajab kohest ravimist. Ravige laps alati täiesti terveks ja alles siis viige ta uuesti lasteaeda – organism on siis tugevam ja uutele haigustele vähem vastuvõtlikum.


Vastastikustest kokkulepetest, rühma heast tavast ja ootustest räägivad oma rühma õpetajad.

Tutvu lasteaia kodukorraga  

 

MEELDIVAT KOOSTÖÖD JA TOREDAT  ALGAVAT LASTEAIAAEGA!

Esimest korda lasteaia teed alustades on teie peas kindlasti palju küsimusi, mis vastuseid vajavad. Oleme koostanud väikese meelespea, et teid lasteaiaellu sisseelamisel toetada.

Soovitusi lapse ettevalmistamiseks lasteaeda minekuks

Tutvusta last juba aegsasti uue olukorraga:

  • Räägi talle lasteaiast, uutest mängukaaslastest, toredatest tegevustest ja mängudest lasteaias.

  • Jaluta lapsega lasteaia läheduses.

  • Võimalda lapsel suhelda ja mängida palju oma eakaaslastega.

Harjuta last kodus juba aegsasti uue režiimiga:

  • Jälgi, et lapse elukorraldus kodus oleks regulaarne ja kindla rütmiga.

  • Tutvu eelnevalt lasteaia päevakavaga ja kohanda kodune päevakava samasse rütmi (ärkamine, söögiajad, puhkeaeg).

  • Hoolitse selle eest, et juba lasteaeda tulles magaks laps vaid ühe korra päevas.

Toeta lapse võimet iseseisvalt tegutseda:

  • Lase lapsel teha kõike, milleks ta on iseseisvalt suuteline.

  • Lase lapsel kogeda, et ta saab mitmete asjadega ise hakkama.

  • Märka ja kiida lapse edusamme.

Õpeta last juba aegsasti:

  • iseseisvalt sööma,

  • iseseisvalt riietuma (aitab ise riietumisel kaasa),

  • iseseisvalt käsi pesema ja kuivatama,

  • potil käima,

  • enda järel juhendamisel mänguasju ära panema,

  • üksi voodis uinuda.

Võõruta lapsel juba aegsasti:

  • lutist,

  • mähkmetest,

  • harjumus lahkuda söögi ajal lauast ja siis tagasi tulla,

  • mängida söögilauas,

  • uinuda süles või kiigutades.

Soovitusi kohanemisperioodiks

  • Võta ühendust rühmaõpetajaga ja teata lapse lasteaeda tulekust.

  • Planeeri harjutamise aega nii, et ei peaks ise tööle kiirustama.

  • Esimesed korrad ole koos lapsega 1-3 tundi aidates lapsel tutvuda õpetajatega, teiste lastega, uue ümbrusega.

  • Proovi juba lahkuda mõneks ajaks.

  • Edaspidised toimimisviisid arutle läbi õpetajatega.

  • Lapse päev olgu lühike.

Kohanemisperioodi pikkus sõltub lapse ja lapsevanema valmisolekust alustada lasteaias käimist. Kohanemisperioodi pikkus on igal lapsel erinev. Soovitav on last hakata harjutama lasteaiaga, kui tema rühm on avatud.

Soovitusi, kui hommikul lasteaias lapsest lahkumine toimub raskustega:

  • Mõelge lapsega koos läbi hommikune lahkumise viis. Leppige selles eelnevalt kokku.

  • Öelge lapsele kindlalt ja heatahtliku tooniga, et teil on aeg minna.

  • Ilmutage enesekindlust last õpetajale üle andes  (sh andke õpetajale teada oma ootustest ja soovidest, kuidas tema saaks teid hommikuse lahkumise juures aidata).

  • Öelge lapsele, millal talle järgi tulete (nt peale lõunasööki, siis kui magad ära). Olge täpne ja pidage oma lubadustest kinni!

  • Lahkuge, kui olete hüvasti jätnud.

  • Kui laps jääb nuttes maha, püüdke olla rahulik, kinnitage lapsele, et tulete varsti tagasi. Enamasti lakkab lapse nutt õige pea, kui ema on lahkunud.

Kohanemine ja tervis:

  • Kohanemisperiood võib lapses tekitada stressi. Lasteaiastressi sümptomid on pidev nutmine ja õnnetu olek, millega võivad kaasneda unehäired ja isutus.

  • Kohanemise ajal on häiritud lapse organismi üldine vastupanuvõime, ta on nõrgem ja haiguste vastu vastuvõtlikum. Siit ka üks  põhjus, miks laps, kes varem on olnud terve, just esimesel lasteaia-aastal võib sageli haigestuda.

  • Haige laps vajab ravi ja rahu, mida saab talle võimaldada kodus.

  • Lasteaias käiva lapse tervislik seisund peab võimaldama tal koos teiste lastega tegevustes osaleda ning viibida õues.

  • Nohu ja köha kurnab organismi, seega vajab kohest ravimist. Ravige laps alati täiesti terveks ja alles siis viige ta uuesti lasteaeda – organism on siis tugevam ja uutele haigustele vähem vastuvõtlikum.


Vastastikustest kokkulepetest, rühma heast tavast ja ootustest räägivad oma rühma õpetajad.

Tutvu lasteaia kodukorraga  

 

MEELDIVAT KOOSTÖÖD JA TOREDAT  ALGAVAT LASTEAIAAEGA!